Schoolfeest Balanya

18 maart 2015 - Monterrico, Guatemala

Gisteren was 't schoolfeest in Balanya.

We werden verwelkomd door de kindjes die ons in stoet, opgeluisterd door de fanfare van de school, begeleidden door de straat tot op de speelplaats. Daar werden we opgewacht door ouders en leraren voor een hapje en daarna een erg prettig optreden van de leerlingen. We moesten uiteraard ook de brabaçon zingen en deden dat met veel overtuiging, zodat Sonia op 't podium stond te blinken van fierheid met de vlag in haar handen. Ook de fanfare bracht een aardig stukje muziek, zij hebben al verschillende prijzen gewonnen. De bijgevoegde foto's spreken voor zich.

Een belangrijk moment van de dag was wanneer de nieuwe speeltuigen ingehuldigd werden. De 3 basisscholen van Lint hadden allen samen geld ingezameld door gesponserd te lopen. Hiervan werden 2 grote speeltoestellen, 2 zandbakken en een treintje van vaten aangekocht. De kindjes hun geluk kon niet op.

Na het eten mochten we met onze petekindjes naar huis om hun familie te bezoeken. Iranea (uitgesproken als Iranja) haar mama was nog gaan werken, zodat we nog even moesten wachten. Aangezien de tijd krap werd, is ze ons toch komen halen en heeft ons een rondleiding gegeven bij haar thuis. 't Is toch wel een lieveke hoor, zo'n hartediefje. Ze woont er samen met haar mama, haar grootouders en enkele tantes met hun familie. Veel volk op een klein plaatsje, je moet het zien om te geloven hoe deze mensen moeten leven.

Diether is volledig verkocht aan zijn Dulce. Heel herkenbaar, ik ben er ook zo ingetuimeld. :-)

Voor de rest denk ik dat de foto's voor zich spreken, het doet geweldig veel deugd om te weten dat onze bijdrage het verschil maakt voor deze kindjes.

In de late namiddag reden we door naar Montericco  en hier hebben we vandaag een heerlijk dagje niks te doen. Gelukkig, want 't is hier 32 °C, niet echt een weertje om heel actief te wezen.

Vanmorgen maakten we een wandeling over het zwarte strand van de Pasific, nu hangen we wat in en rond het zwembad. Of ... hoe belangrijk het is in het juiste wiegje te belanden.

1. Karin:
    19 maart 2015
    Als den Brabançonne met zoveel overtuiging gezongen kan worden, zal dat ook wel niet mankeren bij het genieten van in die juiste wieg te bengelen he? :-) Geniet ervan mams, en ook via deze weg nen heeeeele gelukkige verjaardag! Hier is hij al net gepasseerd, maar gij kunt er ginder nog een paar keer op klinken ;-) Enjoy!!!
  2. Chris en Jan:
    19 maart 2015
    Net een staatsbezoek he ! Inderdaad het verschil zit in het wiegje ,dat zien wij in India ook. In elk geval doet het deugd iets voor de mensen tekunnen doen en hun genegenheid maakt het helemaalde moeite. Groetjes
  3. Luc & Mimi:
    19 maart 2015
    Bedankt Chris voor de foto's van onze Angel, wat groeien ze snel, die schattekes !
    Blij dat we Angel zien, zo goed als in levende lijve
    Spijtig dat we er niet bij zijn .....
  4. Nora:
    19 maart 2015
    Ik zie dat je de polonaise al aan t oefenen zijt voor in april ! ;-) Enne sjieke verjaardagstaart hoor !
  5. Chris meeus:
    19 maart 2015
    Ja, inderdaad in die juiste wieg belanden . Leuk om te zien dat ook je verjaardag goed gevierd is en dat jullie het ginder zo goed hebben. Dat die kinderen content zijn met hun speeltuigen geloof ik graag. Mooie foto's trouwens.
  6. Krikke:
    Geniet ervan en proficiat met uw 54 ste lente! XXX
  7. Rita en René:
    Hallo Chrisje,
    ook van mij nog drie dikke kussen voor uwe verjaardag hé!
    Ik heb er alle dagen naar uitgekeken om uwe blog te lezen !
    Zeer spannende en kleurrijke verhalen.We gaan moeten afkicken als je terug bent, maar ik denk wij niet alleen !Profiteer nog van de laatste dagen samen met je kindjes
    Rita
  8. Cecilia:
    20 maart 2015
    Happy Birthday Chris!!!!over drie jaar vierden we dat samen in Antigua ,wat mooie herinneringen .Spijtig dat ik niet kon mee gaan want het was zeker een buitengewoon fantastische reis.Nu nog enkele bezoeken aan al die lieve kinderen,dat waren speciale momenten.
    Geniet nog van u laaste dagen,groeten aan Sonja enz.
    Cecilia
    B
  9. Alma:
    20 maart 2015
    en vandaag al 20/3 ....wat is je reis toch weer vlug verlopen, nu nog maar zoveel mogelijk genieten van de laatste dagen en je hartje volladen met al die kleuren en geuren.....ik heb meegenoten van al je straffe verhalen...die gaan we dus weer moeten missen!!!!