Schoolfeest Patzun

16 maart 2015 - Antigua, Guatemala

Het eerste schoolfeest is achter de rug. Vandaag werden we feestelijk verwelkomd in de school in Patzun.

De kindjes en kinderen stonden ons aan de schoolpoort op te wachten en we werden begeleid tot op de speelplaats. De klas huishoudkunde was reeds van een onmenselijk uur bezig om voor ons een heerlijk buffet klaar te maken als verwelkoming. Ze hadden meer dan hun best gedaan, alles smaakte voortreffelijk.

De afdeling electriciteit gaf ons een uiteenzetting van verlichting met verschillende circuits en dimmen van lichten, waarna de afdeling mechanica liet zien wat ze reeds geleerd hadden over starters, motors en versnellingsbakken. Ze hadden een go-cart ineens geknutseld, met de disk van een koppeling als stuur, die het wel deed, maar waar nog een ietske moet aan gewerkt worden, want ze reed niet echt naar waar er werd gestuurd, waardoor het publiek even veiliger oorden moest opzoeken.

De verschillende klasjes zorgden daarna voor zang, dans en amusement. Na een middagmaal samen met de leraren, werden we opgehaald door de ouders van de kindjes.

Axel en welinton waren zoals steeds een beetje verlegen en lieten vader aan het woord. Ze vroegen wanneer ze hun 'madrino' een keer zouden zien. 'K Zal een volgende keer, als er die komt, niet meer alleen kunnen gaan vrees ik. :-)

Sandra is groot geworden, op 3 jaar tijd is ze uitgegroeid tot een lief meisje. Haar mama is terug zwanger en verwacht in oktober alweer een baby. Ze is 30 en na Sandra, is er een broertje van bijna 3.

Morgen gaan we voor de middag naar 't schoolfeest in Balanya en rijden na de middag door naar Montericco.

1. Chris en Jan:
    17 maart 2015
    He Chris,

jullie worden daar cveral goed ontvangen he, de moeite
    dat de mensen daar doen is vertederend,geniet ervan
  2. Chris meeus:
    17 maart 2015
    Dus ginder toch ook schoolfeestjes , leuk om te zien en zo herkenbaar. Leuk om te merken dat er dank zij jullie hulp zoveel vooruitgang is !
  3. Dirk:
    18 maart 2015
    Van 't Belgisch/Canadaaes thuisfront hierbij nen Hééle gelukkige verjaardag gewenst.
  4. Chris en Jan:
    18 maart 2015
    een gelukkige verjaardag !!!!
  5. Op de Beeck Isolde:
    18 maart 2015
    Een gelukkige Verjaardag Chris,hoop dat je nog veel geniet van de resterende dagen
    Abrazos de Alma en Fernando en Isolde
  6. Annick:
    Beste Chris en reisgenoten,
    Er is heus geen grootse internationale vrouwendag nodig om hulde te brengen aan jullie 'kleine Maya-vrouwen' (en mannen). Maak een land sterk, onderwijs het volk. Maak een volk sterk, onderwijs de kinderen. Heel grote woorden die dankzij jullie 'daden' worden. Bewondering! Het reisverslag en de foto's weerspiegelen ook de dankbaarheid van de kinderen. Steek gerust een grote pluim op jullie 'kleine Maya-hoed' en bind er met alle indrukwekkende reiservaringen nog een grote strik rond ook. Dikke verjaardagkus. Annick en buurman Jan
  7. Nora:
    Gelukkige verjaardag Chris ! xxx