Bijna weg.

27 februari 2015 - Sint-Katelijne-Waver, België

airportEigenlijk was ik niet van plan om ooit nog terug te gaan naar Guatemala, ik heb onze kindjes gezien in 2012 en dacht dat ik het daar mee ging doen, maar niets is minder waar. De foto, die ik bij het vertrek in de luchthaven zag, is in mijn geval heel toepasselijk, één bezoek is nooit genoeg.

Dus ... na mijn ventje met puppyoogjes en knipperende wimpers aangekeken te hebben, kreeg ik permissie om alleen op schok te gaan (weliswaar met de groep peetouders), maar deze keer zonder mijn vorige reisgenoot. Bij deze Cecilia : ik zal mijn uiterste best doen om alles in detail te vertellen, zodat je van op afstand mee kan genieten.

Vorige keer was ik al weken op voorhand aan 't pakken, nu moet ik er nog aan beginnen en dinsdag is 't al zo ver. Geen paniek, alles komt goed. Mijn bagagelijstje van vorige keer staat nog op de computer, handig.

'k Ben benieuwd hoe het met onze studentjes gaat, op de foto's te zien zijn ze erg veranderd. Drie zijn er van 2012 nog bij, eentje is afgestudeerd en er zijn  2 nieuwe meisjes bijgekomen. 't Is allemaal begonnen met 1 petekindje in 2008, Axel. Enkele jaren later begon ook zijn broertje, Welinton naar school te gaan en ja ... een tweede mocht er ook wel bij. In onze zaak krijgen we bijna wekelijks bezoek of telefoon om één of ander project te steunen. Uiteindelijk hebben we besloten om alleen de kleine Maya te steunen en zo zijn er nog 2 kindjes bijgekomen, Sandra en Lucilda. Lucilda is intussen afgestudeerd en werd opgevolgd door Isabel. Toen we vorige keer in Santa Cruz waren op het schoolfeest, was er een meisje dat meteen mijn aandacht trok en spontaan naar me toe kwam, zo lief. En ja, je kan het al raden, haar peetouders stopten op een bepaald moment met sponsoring en hoe kan je dan zoiets weigeren ? Om maar even te schetsen hoe we eigenlijk aan 5 kindjes komen. :-)

Eerst had ik mijn twijfels of ik weer ging 'bloggen', maar omdat de thuisblijvers graag op de hoogte blijven, zal ik in geuren en kleuren proberen uit te leggen waar we zoal rondhangen. Bij deze : welkom terug voor 3 weekjes verslag uit het verre Guatemala. We vertrekken op 3 en komen terug op 22 maart.

Hasta la vista.

1. Luc & Mimi:
    Hallo Chris,
    fijn te horen dat je er weer bij bent, al is het maar om zeker te zijn dat we van deze reis mee zullen genieten!
    Gaan al op het puntje van onze stoel zitten : laat maar komen !

Groetjes ook aan Dirk,

Vanuit het wondermooie Brugge,

Mimi en Luc
  2. Rita en René:
    Hallo Chris,
    toch wel hectisch hé, de laatste dagen voor vertrek !
    maar ik denk dat je er wel naar uitkijkt en dat het een mooi en hartelijk weerzien zal zijn. Geniet ervan en wij volgen je op de voet !
    Rita en René
  3. Tante Rachel + nonkel Jan:
    28 februari 2015
    Christiane, verslaafd aan "het goede in de wereld" ... té goed voor deze wereld ? We zullen al het "kwaad" waar we de laatste tijden mee geconfronteerd worden even vergeten en jou trachten te steunen in je gulle inzet voor een arme wereld die niet in staat is een "relatief menselijk leven" te hebben. "Geniet" van je reis en laat ons meeleven in je blog ... Drie weekjes weetjes over een cultuur(schok) die we niet of veel te weinig kennen. We bewonderen jou en Dirk voor die tomeloze inzet. We wensen jou en je "kinderen" al het goede waarvoor je de opoffering doet. Guatemala verwacht jou !
  4. Krikke:
    28 februari 2015
    Tof! Gij zijt toch een goei sok hé! Maar dat wisten wij natuurlijk al lang. Pas ook goed op uzelf daar "op de vremde". Wij zullen wel op uw ventje letten...
    xxx Krikke - Daniëlle
  5. Op de Beeck Isolde:
    28 februari 2015
    Hola Chris! Bueno, así lo hacen esos tres días son como un pase nudillo !!
    Buen viaje, disfrutar de ella!
    Wel tof dat we langs je ''blog-valies''mogen mee reizen.
    Vergget niet dat het ginder zomer is. . .
    Dikke knuffel en goede vlucht.
  6. Nora:
    1 maart 2015
    Chriske,
    Een hééééél leuke reis wens ik jou. Veel plezier met je kindjes ginds. En nu de "Krikke" op Dirk past kan je helemaal gerust vertrekken ;-). En de dochters zullen ook wel hun duit in t zakje doen. Ik ga alle dagen kijken of er nieuwe belevenissen op je blog staan hoor. Saluuukes en have fun ! x
  7. Ilse en Benny:
    1 maart 2015
    Het beloven weer avontuurlijke weken voor je te worden en door jouw blog kunnen we meegenieten. Bedankt hiervoor en heel veel plezier!!!
  8. Chris en Jan:
    2 maart 2015
    Hey Chris,

Een toffe reis wensen we jou en je gezelschap ,geniet ervan we kijkenuit naar je verslagen.

Dikke knuffelen geniet ervan.

Chris en Jan
  9. Cornelis jeannine:
    5 maart 2015
    Mooi chris dat je u daar wil voor in zetten, wij hopen dat je daar heel veel vriendschap mag krijgen van al die lieve mensen. Groetjes en veel reisplezier. Jeannine en luc.