Panajachel

7 maart 2015 - Panajachel, Guatemala

Zo'n beetje onnozel doen blijft toch één van mijn favoriete bezigheden. Gisteren zijn  we nog eens tussen de bomen gaan zwieren. Zalig gewoon, foto's volgen later, want wat zegt er meer dan een beeld ipv woorden. Met 6 waren we, 3 jeugdige en 3 iets minder jeugdige deelnemers.

Maar nu effe beginnen met het begin, we zijn in Panajachel aan het prachtige  Atitlanmeer. Het meer wordt omringd door 3 vulkanen en aan de andere kant door gebergte. De straten staan hier vol kleurige winkeltjes waar je best met gesloten ogen voorbij loopt, want er is altijd wel iets wat je zou willen kopen.

Gisterenmorgen zijn we dus met een stoet van 6 tuctucs naar het natuurreservaat gereden waar enkele van ons de aap hebben uitgehangen en een canopytoer deden. Via 8 kabels vlogen we door de lucht en konden genieten van het geweldige uitzicht over het meer. Veel te vlug voorbij. Aan het einde van de toer, mochten we nog wat acrobatentoeren uithalen, maar aangezien ik daar vorige keer serieus in de knoop geraakt ben met zwieren en toestanden, heb ik daar maar wijselijk voor gepast.

Daarna brachten we een bezoek aan de vlindertuin. Mooi zo tussen al die fladderende kleurtjes lopen.

Na de middag waren we vrij en hebben het dorp wat verkend, wat gegeten en gedronken en genoten van het geweldige uitzicht. Tijdens de dag is 't hier mooi weer, maar 's avonds en 's nachts waait er een stevige wind die de golfplaten daken serieus doen rammelen en de temperatuur de dieperik doet ingaan.

Vandaag gaan we bootje varen en een wandeling maken langs de waterkant. Life can be beautiful.

En zeg maar tegen ons moe dat ze geen schrik moet hebben, ik heb hier persoonlijke bescherming van zo'n minisoldaatje met een groot geweer, haha. Er is hier een groep amerikanen die wordt omringd door 6 zo'n mannekes en Sonia is zo lief geweest om te vragen om een foto te nemen.

1. Chris en Jan:
    Zo kennen we je, he !
  2. Willi Janssen en Lieve Meyvis:
    8 maart 2015
    Met heel veel belangstelling volgen we uw reis. Wat u vertelt komt ons zo bekend voor en eerlijk gezegd maakt het ons toch ook een beetje jaloers. Wij hadden er nog graag bij geweest maar gezien onze leeftijd is dat niet goed meer mogelijk. Wij voelden er ons toch zo thuis!!! Geniet nog maar volop van Guatemala/ Wij volgen uw belevenissen wel.
    Lieve Meyvis en Willi Janssen
  3. Alois:
    goe bezig
  4. Paula Verschaeren:
    8 maart 2015
    Ik volg jullie en het doet toch wel iets als je er al geweest zijt, zo te kunnen volgen wil je vragen aan Louiza of ze mijn petekind gezin heeft en of ze content was van haar pakje geniet er van de groetjes.
    Paula Verschaeren
  5. Chris:
    9 maart 2015
    Hey Paula, ja hoor, ze heeft ze gezien en ze was heel blij met het cadeautje.